Saturday, July 4, 2009

Michael Jackson 1958 / 2009

POP

Seluruh dunia dah tahu mengenai pemergian Mikaeel Jackson pada 25 Jun lalu. Seperti kematian Elvis Presley dan Princess Diana, begitu juga pemergian MJ diratapi oleh ribuan peminatnya seluruh dunia dan ketiga-tiganya pergi secara tragis. MJ dijangka akan membuat kosert comebacknya pada bulan ini di London tapi sesungguhnya kematian menjemputnya terlebih dahulu.

Aku bukanlah die hard MJ tapi bila dengar kematiannya, aku terkesan juga sedikit. Aku teringat zaman membesar tahun 80an dan 90an, lagu dan video klip MJ selalu diputarkan dan dimainkan di radio dan TV. Lagu-lagu Beat It, Black or White, Heal the World, We are the World dan banyak lagilah adalah antara lagu popular MJ. Sapa tak teringat video klip Black or White yang masa part last tu gambar tukar2 orang sampai iklan Lux pun copy! Yang paling best mestilah tarian MJ yang aku rasa memang bestlah dan original da pastinya akan dikenang sepanjang zaman. Macam2 kisah MJ sepanjang hayatnya yang kita baca dari hal plastic surgery dia sampailah kisah kes pencabulan. Kita mungkin takkan tahu kisah sebenar disebaliknya. Sometimes aku wonder camner life MJ sekarang kalau dia x buat plastik surgery dan hidup normal macam artis kulit hitam zaman sekarang!

Apapun MJ dah pergi meninggalkan kita. Seperti biasalah bila dah pergi barulah seluruh dunia merasai kehilangan seorang legend dan king of pop. Sebelum majlis tribute utk MJ, aku asyik layan video klips dia kat MTV dan Channel V...hehhehe . Sedih jugaklah masa majlis tu berlangsung. Sempatlah juga aku meneteskan air mata sedih huhuhu. Sepanjang hidup dia dipuja, dikeji, dicaci dan akhirnya pergi dengan tragis. Simpati dan takziah aku kepada keluarga Mikaeel Jackson. Semoga Allah cucuri rahmat ke atas rohnya. Amin......


No comments:

Post a Comment