Saturday, March 28, 2009

Kempen Earthhour 2009

Hari ini, 28 Mac 2009 jam 8:30 - 9:30 malam tadi bermulalah kempen Earthhour 2009. Aku adalah antara jutaan orang yang menyokong kempen ini dengan memadamkan lampu di rumah. Aku start blog tadi pun dalam sedikit kegelapan.....menggagaulah sekejap tadi nak menaip. Aku tengok ramai juga jiran-jiran yang menutup lampu. Bagus! maknanya kempen ini sampai kepada jiran-jiran aku sekurang - kurangnya, hehehe....Yang tak bestnya bapa aku pulak marah pegi tutup lampu.Hishhh...Dia kata buat apa nak tutup. Orang lain tak tutup pun. Ni lah attitude yang tak patut ada. Mak aku yang tak berapa nak nampak dalam gelap pun sokong. Naib baik satu jam je. Aku tutup lampu jam 8:30 tadi dia pegi buka balik. Nasib dia pergi solat isya kat surau, bolehlah aku tutup lampu. Dia balik surau jam 9:30 dan terus buka lampu. Hmmm.....takpelah. Certain people will never get the message which, include some of our famili...tu baru suruh tutup lampu, kalau tutup elektrik lagi haru....

Kempen ini bagus kalau diteruskan selalu. Sekarang ni pun kalau kat ofis, aku akan tutup lampu dgn aircond kat certain part yang takde staff. Officemate aku kat ofis tahulah...heheh. Bukan je kat ofis sekarang tapi kat semua ofis yang aku pernah kerja aku buat camtu..aku sorang je yg rajin gi on / off lampu...merasalah pecah tembelang...kira aku buat kebajikan tau untuk ofis....

Aku harap kempen untuk selamatkan bumi seperti ini akan diteruskan selalu. Bumi Allah semakin tenat. Tak hairanlah segala macam bencana melanda sebab manusia sendiri tak menjaga bumi Allah. Semoga kita masih ada masa dan kesedaran untuk terus menjaga bumi tercinta.

No comments:

Post a Comment